Kuo automobilio saugos diržai susiję su raketų mokslu?
Pirmą kartą šiuolaikiniai trijų taškų automobilių saugos diržai buvo pristatyti 1958 m. „Volvo“ automobilyje. Su šiuo išradimu susijusi N. Bohlino pavardė.
Nilsas Bohlinas gimė 1920 m. liepos 17 d. Harnosande, Švedijoje. Sumanus vaikinas Nilsas 1939 m. įgijo mechanikos inžinerijos bakalauro laipsnį ir nedelsdamas išėjo dirbti į „Saab“. Šioje įmonėje Nilsas dirbo su daugybe su orlaivių susijusių išradimų, o pagal vieną patentą jis buvo atsakingas už raketos katapultinės sėdynės projektavimą. Taigi, šiuo atveju tai yra raketų mokslas, kuris nulėmė vieno svarbiausių automobilių saugos elementų išradimą.
Bohlinas buvo toks geras savo darbe, kad netrukus jį persiviliojo „Volvo“ vadovas G. Engellau. Taip jis perėjo į automobilių pramonę. Jam skirta misija buvo asmeninė. „Volvo“ vadovas pavedė Nilsui sugalvoti sprendimą dėl saugos diržų. Po 12 mėnesių, 1958 m. Nilsas tai padarė. Jis sukūrė modernų 3 taškų saugos diržą, kuris smūgio jėgą pasiskirsto tolygiai (iki tol buvo tik bandymai montuoti juosmens diržus, ir tai neprigijo). Negana to, juo buvo labai paprasta naudotis. Viena ranka galima užsitraukti diržą per krūtinę ir juosmenį.
Nors N. Bohlinas ir „Volvo“ komanda apkeliavo pasaulį, norėdami pademonstruoti išradimą ir pasidalinti ataskaita apie avarijų atvejus, tačiau iš pradžių jo išradimas įtikino ne visus.
„Volvo“ buvo taip įsitikinęs išradimo svarba, kad leido bet kam ir visiems naudoti šį išradimą.
Tik 1961 m. Niujorko valstijoje buvo priimtas reikalavimas, kad gamintojai visuose parduodamuose automobiliuose turi numatyti bent priekinių saugos diržų tvirtinimo taškus. Netrukus šiuo pavyzdžiu pasekė ir kitos valstybės, nepaisant to, kad automobilių bendrovės nurodė sąnaudas ir nepritarė šiai idėjai. Visi, išskyrus Studebaker. Jie buvo pirmoji JAV automobilių kompanija, įtraukusi saugos diržus visose transporto priemonėse.
JK saugos diržų privalomas reikalavimas buvo įvestas 1965 m.
1966 m. – JAV Kongresas priėmė Nacionalinį eismo ir motorinių transporto priemonių saugos įstatymą.Įstatymas įtvirtino saugos standartus automobilių gamintojams, įskaitant saugos diržus.
Nuo 1996 m. visos keleivinės transporto priemonės turėjo būti „užrakintos“ prieš susidūrimą, o tai reiškia, kad jų įtraukimo saugos diržų įtaise arba skląsčio plokštėje yra fiksavimo mechanizmas.
Žinoma, automobilio saugos diržai evoliucionavo. Buvo sukurti įtempiami, inerciniai diržai, diržai su pirotechniniais įtempikliais. Kai kurios sistemos prevenciškai užveržia diržą greitai įsibėgėjant ir stipriai stabdant, net jei neįvyko jokia avarija.
Vokietijos tiekėjas ZF atskleidė savo naujausią technologiją, kuri avarijos metu prisitaikys prie transporto priemonės keleivių dydžio ir kūno svorio. Trumpai tariant, kelių pakopų apkrovos ribotuvas (MSLL) automatiškai reguliuoja saugos diržo jėgą, atsižvelgiant į keleivio proporcijas. Daugelis automobilių jau naudoja dviejų pakopų valdomo apkrovos ribotuvo (SLL) technologiją, tačiau naujasis MSLL yra šios srities pažanga.