Automobilių dizainerių pastangos sukurti centrinę vairavimo vietą – įdomi tendencija, kuri niekada nebuvo įgyvendinta keliuose
Jis buvo netikėtas 1980 m. Paryžiaus automobilių parodos hitas – išlakus kupė su piramidiniu šiltnamio stogu. Tai buvo „Citroën Karin“, kuris atrodė kaip ateities automobilių pasiuntinys.
Automobilio koncepciją sukūrė britų kilmės dizaineris Trevor‘as Fiore‘as. Per savo karjerą jis dirbo prie daugybės įprastų projektų, tokių kaip TVR ir Jaguar, ir galiausiai 1980 m. prisijungė prie „Citroen“ 1980 m., kurdamas „Karin“ ir „Xenia“ koncepcinius automobilius.
Susirinkusiems parodos dalyviams atsivėrus „Karin“ duris, atsiskleidė dramatiškas automobilio interjeras. O ten – centre – buvo vairas su vairuotojo sėdyne, kuri buvo šiek tiek paslinkta į priekį nuo dviejų šalia esančių keleivio sėdynių. Paklaustas apie dvi sėdynes šalia vairuotojo, dizaineris Trevoras Fiore’as juokavo, kad prancūzai jas skyrė dviem keleivėms – žmonai iš vienos pusės ir meilužei iš kitos.
Prietaisų skydelis, savo forma atkartojantis vairą, papuoštas gausybe mygtukų, kurių funkcijos buvo net neįvardintos, nes tuomet „dar nebuvo ir išrastos“. Juokaujama, kad vienas iš jų skirtas sustabdyti laikui. 😊
Dar daugiau mygtukų buvo sudėliota prie nedidelių ekranų prie durų kiekvienam keleiviui. Tikriausiai tam, kad ilgesnėse kelionėse keleiviams nebūtų nuobodu.
Dėl nupjautos piramidės formos „Karin“ stogas buvo tik A3 formato popieriaus lapo dydžio.
Kadangi automobilį dengia didžiuliai langai, „Karin“ galėjo būti tinkamesnis pomidorams auginti. Gal dėl šios priežasties jis nepasirodė keliuose. 😊