Mokslininkai kartu su „Lietuvos Metų automobilis 2024“ komisija pamatavo, kas nutinka įjungus šildomas sėdynes. Du modeliai nustebino!
Nors liaudies išmintis byloja, kad šiluma kaulų nelaužo, visgi tai nėra aksioma. Medikai įspėja apie žmogaus organizmui neįprastai aukštos temperatūros keliamas grėsmes. Tokių, pasirodo, gali kelti net patys moderniausi automobiliai.
Konkurso „Lietuvos metų automobilis 2024“ bandymų stovykloje dirbantys VILNIUS TECH Transporto inžinerijos ir logistikos laboratorijos mokslininkai, atlikę elektromobilių sėdynių bei vairo šildymo funkcijų efektyvumą, atkreipė dėmesį į vieną iš pirmo žvilgsnio mažareikšmę detalę: kaip intensyviai ir tolygiai kaitinama sėdynių horizontalioji dalis.
Kuo išsiskyrė minėti du modeliai? Jei visi tikrinti elektromobiliai daugiau ar mažiau tolygiai šildė visą sėdynių horizontaliąją dalį, tai „Toyota bZ4X“ ir „Subaru Soltera“ (tai iš esmės tas pats dviejų skirtingų gamintojų modelis) pačiose vyrams jautriausiose vietose paliko aiškiai suformuotas apsaugines zonas, kuriose temperatūra nėra pakeliama, pasakojo komisijos narys Renaldas Gabartas. “
„Tai sprendimai, neabejotinai aktualūs vyrams, planuojantiems šeimos pagausėjimą, – pusiau juokais, pusiau rimtai sakė konkurso komisijos narys R. Gabartas. – Medikų teigimu, apie 30–40 proc. porų negali susilaukti vaikų dėl vyrų vaisingumo sutrikimų. Viena šios problemos priežasčių – pernelyg aukšta temperatūra tuose vyriškuose organuose, kurie kaip sykis yra atsakingi demografinę padėtį.“
Bandant užčiuopti skirtumus tarp skirtingų elektromobilių gamintojų VILNIUS TECH komanda su šiluminio vaizdo kamera užfiksavo kaip „nusidažo“ sėdynės ir vairaračiai po 30, 60 ir 90 sekundžių nuo šildymo funkcijos įjungimo maksimaliu pajėgumu. Komentuodamas rezultatus, Gabrielius Mejeras patikino, kad dramatiškų skirtumų tarp bandyme dalyvavusių mašinų nebuvo.
Oro temperatūrai esant 2° šilumos, per 90 sekundžių efektyviausiai šilo „Jeep Avenger Summit BEV“ sėdynė – pasiekė 20,7 °C. Antrą vietą dalinasi „Toyota bZ4X“ ir „Audi SQ8 Sportback e-tron“. Švelniausias sėdynės šildymas užfiksuotas „Hyundai Ioniq 6“ elektromobilyje.
Tačiau „Ioniq 6“ modelyje vairo šildymas buvo intensyviausias (po 90 sekundžių pasiekė 29,7 šilumos). Vos laipsniu atsiliko „Hyundai Kona Electric“ bei „Citroën ë-C4 X“. Švelniausiai vairas šildomas „Audi“ automobilyje. Vairaračio šildymo matavimai buvo atliekami kraštinėse padėtyse, kur vairuojant paprastai dažniausiai yra laikomos rankos“, – vardija Vilnius TECH lektorius Gabrielius Mejeras.