Įkrauta rizika: „elektromobilizacija“ kuria naujas rizikas, kurias reiks išmokti valdyti.

Atskleistas elektromobilių įkrovimo infrastruktūros pažeidžiamumas.

Elektrinių transporto priemonių (EV) pramonė įsibėgėjo visu greičiu, daugeliui ES valstybių pasižadėjus, kad iki 2035 m. visi nauji automobiliai bus visiškai neteršiantys.

Tačiau jau dabar būna atvejų, kai elektromobiliai tampa hakerių objektu. Tokių transporto priemonių saugumas gali tapti dideliu galvos skausmu. Mat prisijungus prie nesaugios įkrovos stotelės kyla pavojus ne tik „nulaužti“ automobilį, bet ir gauti prieigą prie kitų automobilio savininko serverių valdymo ar pavogti informaciją per išmaniąją namų ūkio Wi-Fi valdymo sistemą. Jau yra atvejų, kai namų vartotojai, įdiegę namų elektromobilio įkroviklį, praneša apie įsilaužimą į jų namų „Wi-Fi“ ir pavogtą finansinę informaciją.

Pasaulinio MSSP (Valdoma saugos paslaugų rinka) tinklo „SecurityHQ“ specialistai pateikia vieną jų neseniai „sugautą“ pavyzdį iš namų įkrovimo sistemos. Jame vieno populiariausių elektromobilių rinkose, įkraunamo bendruoju namų įkrovikliu, saugos protokolo klaidos. Jos rodo pažeidžiamo SNMPv1 protokolo naudojimą (MAC adresas buvo pakeistas). Net žemo lygio kenkėjiškas veikėjas gali naudoti šią informaciją, kad inicijuotų paslaugų atsisakymą (DoS) arba bandytų modifikuoti vidines automobilio sistemas.

Kol elektromobiliai dar nedominuoja eisme, tas rizikas galima valdyti. Tačiau kai EV taps pagrindine transporto rūšimi, bus reikalingas itin didelis debesų kompiuterių tinklas, kuris visame pasaulyje valdytų EV įkroviklių tinklą. O tada net ir vienas nesaugus protokolas automobilyje gali tapti pavojingu.

O koordinuota nacionalinės valstybės ataka, sukelianti DDoS, nebėra mokslinės fantastikos kūrinys. Kai visas elektros tinklas bus prijungtas prie tinklo ir jis bus valdomas internetu, kenkėjai tikrai stebės pažeidžiamumą ir pasinaudos, kai tik bus aptikta galimybė.

Taigi, „elektromobilizacija“ kuria naujas rizikas, kurias reiks išmokti valdyti.