Nuo konvejerio nuriedėjo 8 milijonai „Dacia“ automobilių: kaip Rumunijos mažylis virto lyderiu Europoje?
Šiemet „Dacia“ pardavė 8 milijoninį savo automobilį. Šis pasiekimas itin taikliai iliustruoja, kad iki 2005-ųjų buvęs tik nacionaliniu Rumunijos gamintoju, minėtas prekių ženklas per ganėtinai trumpą laiką tapo reikšmingu bei visoje Europoje puikiai atpažįstamu vardu. Bet kokia „Dacia“ sėkmės paslaptis?
Tikriausiai net ir kai kurie patyrę automobilių rinkos ekspertai nežino, kad „Dacia“ ne visada buvo vadinama būtent šiuo vardu. Rumunijos gamintojas, vėliau tapęs „Dacia“, pirmą kartą buvo įkurtas 1968 m. ir iš pradžių vadinosi „UAP“, kas reiškia „Uzina de Autoturisme Pitesti“ (liet. Piteščio automobilių gamykla). Pastaroji pavadinta pagal miestą prie Ardžešo upės centrinėje Rumunijoje, kur ir buvo įsikūrusi automobilių gamykla. Pagrindinė „Dacia“ būstinė ten tebėra ir šiandien.
Savo ruožtu dabartinis pavadinimas pirmą kartą pasirodė tik 1980 m. ant juodai balto logotipo. Jį įkvėpė romėniškas Rumunijos pavadinimas „Dacii“.
Ryškus lūžis bendrovės istorijoje įvyko dar 20-ojo ir 21-ojo amžių sandūroje. 1999 m. „Renault“ grupė įsigijo minėtą Rumunijos automobilių gamintoją. Netrukus po to, 2004-aisiais, buvo pristatytas pirmasis „Dacia Logan“.
Iš pradžių šis modelis turėjo būti skirtas tik Rumunijos rinkai, o vėliau išplėstas į Rytų Europą. Vis tik, atsižvelgus į didelį „Logan“ populiarumą, jis buvo pradėtas pardavinėti daugelyje Senojo žemyno šalių. Tai buvo bene pirmasis tvirtas gamintojo žingsnis kelyje į sėkmę.
Nuo to laiko „Dacia“ modeliais prekiaujama 44-iose Viduržemio regiono šalyse. Antrus metus iš eilės tai yra pirmaujantis mažmeninės prekybos prekių ženklas Europoje. 2022 m. jis užėmė rekordinę 7,6 proc. Europos mažmeninės prekybos rinkos dalį (palyginti su 6,2 proc. 2021 m.).
Ekspertų teigimu, „Dacia“ tikriausiai nebūtų buvusi tokia sėkminga, jei ne jos išradingumas. Šis prekių ženklas visada siekė suderinti paprastumą ir naujoves bei vengė nereikalingų įmantrybių. Galiausiai, pasiektas optimalus kainos ir kokybės balansas tapo viena priežasčių, kaip iš Rumunijos kilęs automobilių gamintojas įsitvirtino visoje Europoje.