„Peugeot 205“ švenčia 40metį. Automobilis pakeitęs istoriją
Jeanas Boillot, „Peugeot“ direktorių tarybos narys aštuntojo dešimtmečio pabaigoje sunkiu įmonei metu sugalvojo ambicingą naujo mažo automobilio projektą, kuris būtų kur kas daugiau nei miesto automobilis. Tai turėjo būti universalus automobilis, patogus ir mieste, ir užmiesčio keliuose, galintis vežti nedidelę šeimą, taip pat įperkamas… trumpai tariant, automobilis, kuris būtų mažas, bet pakankamai universalus.
Nors daugumą ankstesnių modelių sukūrė „Pininfarina“, tą kartą konkursą laimėjo stilistai, vadovaujami Gérard’o Welterio. „205-ojo“ dizainas suformavo skiriamuosius ženklus, kurie vėliau bus matomi vėlesniuose „Peugeot“ automobiliuose, pavyzdžiui, grotelės su horizontaliomis juostomis ir juosta tarp galinių žibintų. Garsus automobilių dizaineris Paul Bracq sukūrė „Peugeot 205“ interjerą.
„205-asis“ buvo pirmasis mažasis modelis“, gavęs itin platų įvairų variklių asortimentą – nuo 45 iki 200 arklio galių! Beje, – ir automatinę pavarų dėžę – retas pasirinkimas tuo metu rinkoje. Nuo pat pristatymo 1983 m. jis buvo gaminamas su keturiomis benzininėmis ir viena dyzeline jėgaine. Kitais metais asortimentas buvo išplėstas, įtraukiant legendinius GTI ir „Turbo 16“, taip pat ir 3 durų kėbulą. 1986 m. pristatytas Cabriolet GT115 ir 130 AG. Vėliau buvo pristatyta daugybė versijų, nuo pigesnių, tokių kaip „Junior“, su džinsinėmis sėdynėmis, iki prašmatnesnių, tokių kaip „Lacoste“ ar „Gentry“.
„Peugeot 205“ yra siejamas su automobilių sportu ir su tokiais lenktynių vardais kaip Ari Vatanen, Juha Kankkunen, Timo Salonen. 1985 ir 1986 m. B grupiniai „Peugeot 205 Turbo 16“ padėjo „Peugeot“ komandai laimėti pasaulio gamintojų titulą. Pasaulio ralio čempionate panaikinus B grupę, specialiai pritaikytas „Peugeot 205 T16“ laimėjo garsųjį Dakaro ralio maratoną 1987 ir 1988 m. Iš pradžių jį valdė Ari Vatanen, vėliau jį vairavo Juha Kankkunen.
1998 m., po ilgos ir turtingos 15 metų karjeros ir pagamintų 5 278 050 vienetų, automobilio gamyba buvo nutraukta. Automobilių entuziastų mintyse simbolis „205“ išliks „Peugeot“ „šventu numeriu“, sukūrusiu pagrindus sėkmingų miesto automobilių linijai – PEUGEOT 206, PEUGEOT 207, ir šiandien – PEUGEOT 208.