Ar žinote, kad pirmąjį pasaulyje hibridinį automobilį sukūrė Ferdinandas Porsche?

 
Hibridiniai ir visiškai elektriniai automobiliai gali atrodyti kaip visiškai modernus mobilumo sprendimas, tačiau žmogus, įkūręs „Porsche“, XX amžiaus sandūroje kūrė akumuliatoriais varomus automobilius. Tiesą sakant, Ferdinandas Porsche sukūrė pirmąjį hibridinį automobilį, kuris buvo pristatytas kaip prototipas 1900 m.
 
Ferdinandas Porsche ilgą laiką žavėjosi elektra. 1893 m. 18-metis Ferdinandas pademonstravo techninį ir inžinerinį išsilavinimą, kai tėvų namuose įrengė apšvietimo sistemą. Ir vos po kelerių metų, dirbdamas „Vereinigte Elektrizitäts-AG Béla Egger“ įmonėje Vienoje, jaunasis Ferdinandas pradėjo kurti transporto priemones su elektra varomomis pavaromis.
 
1898 m. visuomenei pristatytas „Egger-Lohner C.2 Phaeton“ buvo varomas aštuoniakampiu 5 AG elektros varikliu, kuris galėjo pasiekti 35 km/h maksimalų greitį ir nuvažiuoti maždaug 80 km atstumą.
 
Vos po dvejų metų Ferdinandas sukūrė pirmąjį pasaulyje hibridinį automobilį – „Semper Vivus“ („Amžinai gyvas“). Pirmieji prototipai buvo su dviem priekinių ratų stebulėje sumontuotais varikliais, o vėlesnės versijos buvo serijiniai hibridai, kurių kiekviename rate buvo ant stebulės sumontuoti elektros varikliai, maitinami baterijomis, o joms energiją tiekė benzininis variklis su generatoriumi.
 
1901 m. buvo pristatytas gamybai paruoštas „Lohner-Porsche Mixte“.
Daugiau nei šimtmetį, iki pirmojo šiuolaikinės eros elektrifikuoto „Porsche Cayenne S Hybrid“ pristatymo 2010 m., „Lohner-Porsche“ buvo paskutinis „Porsche“ sukurtas elektrifikuotas automobilis.