Automobilių ateities tendencijos

 
Kartą per metus automobilių pramonės ekspertai susitinka „Autodesk“ automobilių inovacijų forume. Kalbėdami apie ateitį, vyriausieji dizaineriai kalbėjo apie šešias svarbiausias tendencijas, kurios formuos pramonę.
 

1. Elektrifikacija

Elektrifikacija pastaraisiais metais įgavo didelį pagreitį ir neabejotinai išliks viena reikšmingiausių tendencijų automobilių pramonėje. Vis daugiau automobilių gamintojų investuoja į elektrinių transporto priemonių kūrimą. „General Motors“, „Volvo“, „Jaguar Land Rover“ ir „Aston Martin“ artimiausioje ateityje planuoja tik elektromobilių gamybą. Iki 2023 metų pabaigos VW investuos daugiau nei 30 milijardų eurų į beveik 70 elektroninių modelių pristatymą per ateinančius 10 metų.
„Elektrinė pavara suteikia mums neįtikėtiną laisvę kuriant dizainą“, – sako „Automobili Pininfarina“ interjero direktorius Francesco Cundari. Žemas akumuliatorių baterijos išdėstymas automobilio viduje palieka daug erdvės dizainui.
Dėl klimato kaitos automobilių gamintojai į rinką turi pateikti naujų pavarų technologijų, iki 2030 m. visame pasaulyje turėtų būti 116 milijonų elektrinių transporto priemonių – tai dešimt kartų daugiau nei 2020 m.
 

2. Autonominis vairavimas

Automobilių gamintojai ir technologijų įmonės daug investuoja į savaeigių automobilių kūrimą. Prognozuojama, kad autonominės transporto priemonės iki 2030 m. sudarys dešimtadalį kelių eismo. Naudodamos jutiklius, dirbtinį intelektą ir mašininį mokymąsi transporto priemonės galės savarankiškai susidoroti su sudėtingomis eismo situacijomis.
 

3. VR, AR ir MR – išplėstinė realybė

Virtuali, papildyta ir mišri realybė (VR, AR ir MR) – bendrai vadinama išplėstine realybe (XR) – vis dažniau naudojama automobilių gamintojų kabinetuose, o tai reiškia, kad komandos gali kurti prototipus iš bet kurios vietos. Tai taupo medžiagas, laiką ir pinigus. Naudojant skaitmeninį modelį, detales galima greitai pakeisti, nepatiriant papildomų išlaidų. „VR technologija gali sutaupyti daug savaičių darbo kuriant prototipus“, – sako Robertas Dyhringeris, projekto vadovas iš „Mercedes-Benz Van Group“ VR centro. „Neseniai atliktas VR patikrinimas užtruko dvi dienas. Įprastas prototipų kūrimas būtų užtrukęs visas keturias savaites.“
 

4. Ryšys

Prijungus transporto priemones prie interneto, automobiliai gali bendrauti su aplinka. Dėl to automobilių gamintojai vis dažniau turi galvoti kaip programinės įrangos įmonės. Integruojant informacijos ir pramogų sistemas, pagalbos vairuotojui funkcijas ir belaidį ryšį, automobiliai gali sąveikauti realiu laiku su kitomis transporto priemonėmis, eismo valdymo sistemomis ir debesų paslaugomis. Tai įgalina individualizuotas paslaugas, realaus laiko srauto duomenis ir išmaniųjų namų technologijų integravimą. Taip pat plečiama automobilių gamintojų tikslinė grupė. Daugiausia dėmesio skiriama ne vairuotojui, o visiems keleiviams. Karaokės vakarėliuose ar skaitymo kampeliuose būsimi klientai norės skaitmeniniu būdu pramogauti savo automobiliuose.
Automobilių dizaineriai taip pat naudojasi tinklinio darbo privalumais. Ateityje automobilių dizaineriai bendradarbiaus tik debesyje, kad nuotoliniu būdu efektyviai kurtų ateities transporto priemones.
 

5. Integruotas gamyklos planavimas

„Klimato kaita neleidžia mums turėti ilgų ateities gamyklų planavimo procesų“, – sako Axel Save, „Northvolt“ gamyklos išdėstymo ir modeliavimo inžinierių vadovas. „Turime tapti greitesni ir efektyvesni“. Su savo komanda jis stato ateities gigafabrikus, kurių šiuo metu visame pasaulyje daugėja, kad patenkintų elektromobilių akumuliatorių poreikį. Modelio centras yra pats pastatas: gamykla. Jame yra skaitmeninis visų sandorių vaizdas – nuo roboto iki gamybos linijos. Šiame modelyje susiburia visos statybose dalyvaujančios šalys: architektai, gamyklų planuotojai, rangovai, surinkimo ekspertai, priešgaisrinės apsaugos specialistai ir kitos institucijos. Jų projektai, duomenys ir informacija yra susiję, įskaitant išlaidas, tiekėjus, medžiagas ir ploto dydį. Koordinavimo ir keitimo procesai vyksta centriniame modelyje, didinant efektyvumą ir taupant laiką.
 

6. Dirbtinis intelektas

„Palyginti su kitomis technologijomis, dirbtinis intelektas [AI] vis dar tik pradeda vystytis“, – sako Ehabas Kaoudas, buvęs „Ford“ vyriausiasis sunkvežimių ir visureigių dizaineris bei Detroito kūrybinių studijų koledžo transporto planavimo profesorius. „Bet AI ateis ir apvers rinką aukštyn kojomis. E. Kaoudas jau eksperimentuoja su dirbtiniu intelektu, kad pasisemtų įkvėpimo savo automobilių projektams. „AI daro mus geresniais dizaineriais“, – sako jis.
Naudodamas algoritmus, AI gali sukurti tūkstančius dizainų, pagrįstų iš anksto nustatytais parametrais. Tada dizaineris išnagrinėja alternatyvas ir patobulina dizainą. Pavyzdžiui, „Toyota“ šią technologiją panaudojo kurdama lengvesnės ir tvaresnės automobilio sėdynės rėmą.