BMW 850 – Grand Tourer klasės 2 durų kupė su V8 arba V12 varikliu
1990 metais debiutavus BMW 8 serijai, tuomet Bavarijos gamintojo flagmanui buvo klijuojama etiketė „prabangus, bet netinkamas ekonomiškai“. Sportiškasis BMW 850 rinkoje pasirodė šiek tiek per vėlai, gal todėl tuo metu, nors ir sulaukė daug gerbėjų, kai kuriems jis atrodė lyg iš praėjusio dešimtmečio. 10 metų praėjo nuo, to laiko, kai jis buvo pradėtas kurti. Nors 6 metus trukęs projektavimo etapas baigėsi 1986 m., tačiau BMW 850 pristatymas kelis kartus buvo atidėliojamas dėl vis dar gerų 6 serijos modelių pardavimo rezultatų. Gal ir iš tikrųjų per tą laiką jis senstelėjo, o gal prisidėjo ir pasaulinis 1990-ųjų pradžios ekonomikos nuosmukis, Persijos įlankos karas bei energijos kainų šuoliai, tad 850ukas nebuvo sutiktas itin entuziastingai. Tačiau BMW 8 serija išlaikė laiko egzaminą ir dabar entuziastų tai itin ieškomas modelis.
BMW 850 – nauja modelio klasė
8-oji serija buvo nauja Bavarų gamintojo klasė, pakeitusi 6 seriją, nors ir nebuvo tiesioginė įpėdinė. Už 6 seriją ji buvo galingesnė ir žinoma – brangesnė. BMW reklamavo šį modelį pabrėždama pažangią elektroniką ir tylaus važiavimo galimybes. Ir nors tai buvo galingais varikliais ginkluotos modifikacijos, šis modelis pasižymėjo itin komfortišku važiavimu. Tiesa, dėl to šiek tiek kentėjo BMW modeliams būdingas valdomumo aštrumas ir būtent tai kartais užkliūdavo šios vokiečių markės gerbėjams. Dar kitiems atrodė, kad jo eksterjero linijos netinka prie bendros Grand Tourer stilistikos, tačiau būtent dėl netradicinės aristokratiško dekoratyvumo išvaizdos dabar šis modelis yra itin paklausus. 1999 m. pabaigusi tik vienos modelio kartos gamybą, BMW nusprendė netęsti 8 serijos linijos, o vietoj jos vėl atgaivinti 6 seriją.
Ypač gerai vertinamas 5,0 litrų darbo talpos V12 variklis su 300 arklio galių. Nors tai ir ne pati galingiausia jėgainės versija (dar buvo gaminamos 4,0 ir 4,4 l V8 bei 5,4 ir 5,6 l V12 modifikacijos), bet ji buvo laikoma geriausiai subalansuota šiam automobiliui. V12 buvo (ir tebėra) gana egzotiška jėgainė, ir nors BMW variklis naudojo tik vieną viršutinį skirstomąjį veleną, jo 220 kW galia ir didelis 450 Nm sukimo momentas tuo metu buvo unikalus rodiklis.
Paslėpti BMW 850 žibintai
BMW 8-oji serija išsiskiria paslėptais priekiniais žibintais, kurie „atsimerkia“ juos įjungus. 80-aisiais – 90-aisiais tokia žibintų konstrukcija buvo populiari sportiškuose modeliuose, nes aštuntajame dešimtmetyje priekinių žibintų aukščio reikalavimas buvo didesnis nei norimas žemo sportinio automobilio aukštis. Paslėptas priekinių žibintų dizainas leido gamintojams apeiti šią taisyklę, pakeliant žibintus iki reikiamo lygio ir išlaikant norimą dizaino estetiką.
Su paslėptais priekiniais žibintais bandymuose vėjo tunelyje nustatytas BMW 850 pasipriešinimo orui koeficientas buvo Cd=0,29, o tai buvo didelis progresas, palyginus su ankstesne 6 serija.
Gamintojo flagmanas
Gamybos periodu 8 serija buvo BMW reprezentuojantis modelis, perteikiantis gamintojo vizitinę kortelę – sportiškos prabangos įvaizdį.
BMW 850 automobilyje – pažangiausios to meto prabangos funkcijos, daug įdomių ir gerai įrengtų aksesuarų, tokių kaip borto kompiuteris, Nappa odos apmušalai, šešių diskų CD keitiklis, nuotolinis beraktis atidarymas, dviejų zonų klimato kontrolė, elektra pakreipiamas ir teleskopinis vairas, dvylikos garsiakalbių stereo sistema, dideliu greičiu automatiškai užsidarantys langai, 12-os garsiakalbių 440 W stereofoninė garso sistema ir net šildoma vairuotojo durų spynelė.
BMW 850 vairavimo kokybę ir komfortą užtikrino aktyvi penkių svirčių galinė pakaba, o ankstyva elektroninė stabilumo kontrolės sistema padėjo didelį kupė išlaikyti ant kelio. Po gaubtu sumontuotame variklyje – aliuminio blokas, o 5,0 litrų V-12 jėgainė naudojo vienintelius tuo metu automobilių pramonėje elektroninius droselius ir buvo suporuota su viena iš pirmųjų pasaulyje šešių pavarų mechanine greičių dėže.