Naujausi sunkvežimių saugumo tyrimai – šios sunkiasvorės mašinos yra nesaugios dėl buvusių Europos Sąjungos ribojimų

Švedijos Čalmerso technologijos universiteto mokslininkai atliko sunkvežimių saugumo tyrimus ir išsiaiškino problemas, kurios kyla pirešpriešinių avarijų metu, susidūrus su lengvuoju automobiliu. Tokiuose eismo įvykiuose žūva apie 15 % iš visų žuvusių Europos Sąjungos ir JAV keliuose. Dažniausiai žūva lengvojo automobilio keleiviai ir tik 10 % tokių avarijų nukenčia sunkiasvoryje važiuojantys žmonės.

Tyrimai rodo, kad status sunkvežimių priekis – sumažina saugumo reikalavimus

Šie mokslininkai nustatė, kad dėl tokių skaudžių pasekmių kaltas yra trumpas statmenas keliui sunkvežimio priekis. Iki 2019 m. Europoje buvo ribojamas maksimalus sunkvežimių junginio ilgis, todėl buvo kuriami „plokščio priekio“ sunkvežimiai, kurie maksimaliai padidino sunkvežimio krovinio erdvę fiksuoto ilgio ribose. Tai lėmė ribotas dizaino galimybes ir tai, kad buvo beveik neįmanoma integruoti atsparumo smūgiams konstrukcijas, tokias kaip lengvuosiuose automobiliuose, rodo sunkvežimių saugumo tyrimai.
Šiuolaikiniai lengvieji automobiliai turi atskirus konstrukcinius elementus (bamperius, energiją sugeriančias sijas, keleivių salono rėmus), kurie yra skirti deformuotis ir sugerti energiją arba išlikti nepažeisti ir apsaugoti keleivius. O „plokščio priekio“ sunkvežimiuose tai padaryti yra neįmanoma arba šios lokalizuotos struktūros retai sąveikauja taip, kaip buvo suprojektuotos.

Sunkvežimių saugumo tyrimai

Čalmerso technologijos universiteto mokslininkai sukūrė naują sunkvežimio priekio koncepciją, skirtą žymiai sumažinti mirtinų avarijų skaičių tarp lengvųjų automobilių ir sunkvežimių susidūrimų metu. Tai atlikti juos paskatino 2019m. pakeistas sunkvežimių matmenų reglamentais Europoje.
Naujojo sunkvežimio priekio susidūrimo bandymus atliko Švedijos transporto administracija „Trafikverket“ ir įrodė, kad geresnės sunkvežimių konstrukcijos gali sumažinti lengvųjų automobilių skyriaus deformacijas 30–60 procentų. Tai padidina pačio sunkvežimio saugumą ir lengvojo automobilio keleivių išgyvenimo galimybes.
Naujojo sunkvežimio priekio vidinė konstrukcija yra aliuminio korio formos. Tai struktūra, sudaryta iš pasikartojančių šešiakampių vamzdžių, pagamintų iš aliuminio folijos. Tai idealiai tinka lengvai, energiją sugeriančiai struktūrai, nes apie 97 procentus jos tūrio sudaro oras. Keičiant folijos storį, galime pakeisti jėgos ir deformacijos charakteristikas. Atliekant testus, avarijos buvo imituojamos 50 kilometrų per valandą greičiu, tačiau pradinis automobilių greitis yra 80 km/h. Buvo remtasi prielaida, kad šiuolaikiniuose automobiliuose pradinį 30-ia km/h greitį sumažina automatinės avarinio stabdymo sistemos (AEB), kurios yra privalomos naujesniuose automobiliuose ir sunkvežimiuose.